vrijdag 11 maart 2016

Tv serie The Middle



Een echte televisiekijker ben ik niet. Ik blijf nergens speciaal voor thuis. Maar....zonder televisie zou ik niet willen! Niet alleen omdat ik het ideaal vind om vermoeide en hangerige kinderen voor die buis te knikkeren, ik vind het ook voor mijn eigen vermoeide en hangerige lijf heerlijk! Na een lange dag, verstand op nul en lekker zappen. Waar ik dan vaak op blijf hangen zijn Amerikaanse sitcoms. Lekker een half uurtje dom mee grinniken! Vroeger, in mijn jeugd, keken we met het hele gezin naar 'the Cosbyshow' of 'The Nanny'. Supergezellig! Kopje thee erbij en gewoon genieten van elkaars gezelschap, kijkend naar het 'wel en wee' van fictieve families

Noem een aflevering van 'Friends' en ik kan hem voor een groot gedeelte mee citeren. Ieder jaar komen mijn zusje, mijn nichtjes en ik bij elkaar om ongegeneerd te gieren om de afleveringen van Friends. Eerst gezellig met elkaar eten en dan een marathon houden van deze serie. Aangezien we alle grapjes al kennen, wordt er vast op voorhand om bepaalde scenes gelachen. Heerlijk!!

Nu kwam manlief laatst met een nieuwe serie op de proppen: 'The Middle.' Geweldige serie! Het gaat over een Amerikaans gezin bestaande uit vader Mike, moeder Frankie en kinderen Axl, Sue en Brick.
De serie wordt vanuit het perspectief van de moeder gefilmd. En ik, als moeder, kan me in de meeste situaties helemaal verplaatsen! Het grappige aan de serie vind ik dat het realistisch gefilmd is. Het huis is vaak een bende, er is regelmatig grote stress om iedereen op tijd de deur uit te werken en er is geen geld in overvloed. Dat wil zeggen, dat als moeder Frankie  per ongeluk 200 dollar aan een potje oogcreme uitgeeft (ze dacht dat het 20 dollar was, en dat was al teveel eigenlijk), ze echt een probleem hebben, Realistisch dus! De familie is kerkelijk (op z'n Amerikaans) maar dit wordt niet zoetsappig op de voorgrond gezet. Toch hoor je geen gevloek en is de serie niet platvloers. Leuk!

Mijn man en ik hebben de serie opgenomen, hij wordt uitgezonden op Fox. Na een lange dag werken, ploffen we 's avonds gezellig op de bank om een paar afleveringen te kijken en zowel hij als ik moeten echt hardop mee lachen . Dat vind ik nog het leukste aan deze serie. Mijn man en ik lachen samen, delen een bepaald soort humor en brengen na lange vermoeide dagen wat luchtigheid en gezelligheid de woonkamer in. Een goede reden om een televisie te hebben!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten